Vanliga frågor och svar

Får man ta hunden med sig in på Vellingeblomman?
Ja det får man. Hunden är även välkommen på våra matställen. Hanar behöver använda skvättskydd under vistelsen och det finns att låna precis när man kommer in genom entrén.
Kan man beställa buketter hos er?
Nej, tyvärr inte då vi inte har några snittblommor. Vi hjälper er gärna att rekommendera florister i närheten.
Finns det gratis parkeringsmöjligheter?
Ja, det är fri parkering hos oss.
Kan vi ladda vår elbil hos er?
Inte i nuläget, men detta är på gång.
Var finns det toaletter?
Det finns toaletter precis inne vid entrén och vid våra matställen.
Var gör jag byten och återköp?
Återköp och byten gör du i vår entré, precis vänster om det inglasade rummet. Finns det ingen personal på plats, lyft på luren så kommer vi.
Kostar det något att besöka era utställningar?
Nej, det är alltid fritt inträde.
Finns det några genvägar i butiken?
Ja, följ pilarna och prickarna i golvet.
Kan man ta sig runt hos er med rullstol?
Ja det kan man. Såväl i butik som i restaurang och café, samt i våra utställningar.
Kan man låna rullstol hos er?
Tyvärr inte.
Tar ni kontanter?
Ja, vi tar kontanter. Ni kan också betala med kort och Swish hos oss.
Kan man köpa presentkort hos er?
Ja, du kan köpa presentkort hos oss. Våra presentkort är fysiska och säljs på plats i butiken. Har du inte möjlighet att besöka oss fysiskt, går det bra att maila info@vellingeblomman.se så hittar vi en lösning tillsammans.
Har ni veganska och glutenfria alternativ i restaurang och café?
Vi har alternativ för den som är laktos- eller glutenintolerant, samt vegetariska och veganska alternativ. Undrar ni över något specifikt går det bra att ringa bistron 040-42 96 33, caféet 040-42 96 34 eller maila cafe@vellingeblomman.se
